بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن

مقدمه ایی بر بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن
یا چطور بنرهای تبلیغاتی خوب طراحی کنیم؟ در پست بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن ، می توان گفت که بنرهای تبیغاتی از روش های بازاریابی به شمار می روند. و به شکلهای مختلف مانند مستطیلی و مربعی طراحی میشوند. اکثرا ابعاد و اندازه آنها به صورت استاندارد از قبل تعیین میشود و اندازه های مختلف دارند. و در طراحی آنها از ترکیب متن و تصویر استفاده می شود.و شامل پیامهایی هستند که در صفحات مختلف وب سایتها قرار می گیرند.
بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن
در واقع میشه گفت که یک بنر تبلیغاتی لینکی است که کاربر یا مخاطب را به صفحه خاص یا سایت دیگر هدایت می کند. و معمولا برای شبکه های اجتماعی مانند وب سایتها - تلگرام – اینستاگرام و … ساخته می شود.قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در سطح وب سایت و اینترنت یکی از روشهای سئو (یعنی سئوی خارجی) میباشد.
هدف از طراحی بنر
همانطور که در عصر حاضر می بینید بیشتر کاربران از طریق فناوری هایی با صفحه نمایشگرهای مختلف ( گوشی های هوشمند – تبلتها و دسک تاپها ) به این شبکه ها دسترسی دارند .پس بنرهای تبلیغاتی در این فضاهای مجازی می تواند در موفقیت کسب و کار شما تاثیر بگذارد.
بنرها ترافیک سایت را زیاد می کنند. و باعث جذب مشتری و مخاطب می شوند. که میشه گفت این یکی از اهداف طراحی بنر می باشد.
سایزهای استاندارد بنرهای تبلیغاتی
برای بنرهای تبلیغاتی سایزهای استانداردی وجود دارد که می تواند مرجعی برای طراحان باشد:

مکانهایی که در یک وب سایت می توانید بنر تبلیغاتی خود را درآن قرار دهید:
در پست بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن بهتر است جایگاههایی که یک بنر می تواند قرار بگیرد را بدانید.


در ادامه پست بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن ، به معرفی انواع بنرها می پردازیم:
تقسیم بندی بنرهای تبلیغاتی از نظر فرمت
- بنر هایHTML
- بنر فلش
- بنر متحرک یا گیف
- بنر ثابت یا استاتیک
html : این نوع بنر با وارد کردن کدهای html در بین کدهای وب سایت طراحی می شوند . و یک ایده جدید از طراحی بنر تبلیغاتی است که در مقابل بنرهای گیف استفاده می شود زیرا این نوع بنرها دارای حجم استاندارد و سرعت بارگذاری بالایی نسبت به سایر بنرهای تبلیغاتی دارند.
فلش :این نوع بنرها به صورت انیمیشن های زنده طراحی و ساخته می شوند و برای نمایششان نیاز هست که یک نرم افزار کمکی فلش پلییر بر روی دستگاههای سیار دیجیتال (گوشی های هوشمند – تبلت ها و .. ) نصب باشد. و امروزه اکثر کاربران با کمک عصر فناوری این امکان را دارند .و از این نرم افزار استفاده می کنند.
فرمت این نوع بنرها swf است.
گیف یا متحرک : این نوع بنرها همانند فیلم کوتاه یا انیمیشن چند ثانیه ایی می باشند. و طراح باید پیام بنر یا تبلیغات را در چند فریم به مخاطب نشان دهد و طوری طراحی کند که مخاطب جذب شود.
استاتیک ( ثابت ) : بخش ظاهری این نوع بنر از تصویر یا عکس ثابت تشکیل شده است. و هنگام قرار گیری آن بر روی سایت، هیچ حرکتی از آن دیده نمیشود.
نکات خیلی مهم- بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن
طراح یک بنر تبلیغاتی باید با نرمافزارهایی مانند ایلاستریتور (Adobe Illustrator) و همچنین برنامه فتوشاپ یا ادوبی انیمیت (Adobe Animate) یا Google Web Designer کار کند. فایل نهایی بنر تبلیغ باید در فرمتهای JPG، PNG، GIF یا HTML5 باشد.
امروزه تبلیغات فلش بسیار قدیمی شدهاند، بهتر است کلا فراموششان کنید.در عصر حاضر بنرهای ثابت و بنرهای متحرک (GIF) و بنرهای انیمیشن (HTML5) جز سه دسته اصلی بنرها محسوب می شوند. در بنرهای ثابت تنها یک تصویر میبینید، در بنرهای گیف میتوانید چندین تصویر و یا نوشته به فرمت GIF نمایش دهید، در HTML5 نیز ظاهر طراحی شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر میتواند به لینکی جداگانه متصل باشد.
در طراحی بنر تبلیغاتی به نکات زیر باید توجه ویژه کرد؟
از سایزهایی که بهترین نتیجه را می دهند استفاده کنید. با توجه به این که سایت یکتانت بزرگترین سایت تبلیغات آنلاین در ایران است.و اجراهای موفقی برای شرکتها در تبلیغات کلیکی و بنری کرده به این نتیجه رسیده اند که اندازه های زیر در طراحی بنر بهترین نتیجه را می دهد:
- ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
- ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)
- سه مورد زیر را حتما در طراحی بنر در نظرداشته باشید:
1 – برای آگاهی از حضورتان و برندتان ، لوگوی شرکت لازم و ضروری است.
2 – ارزش پیشنهادی که محصولات و خدمات شرکتتان به کاربران می دهد.
3 – دگمه call to action که با عبارتهایی مانند شروع کنید ، همین حالا ثبت نام کنید و… انجام می شود و کاربر را به صفحه مورد نظر فرود می دهد. توجه ویژه ایی به لینک دهی به صفحه اصلی داشته باشید.
- هر چه ساده باشد بهتر است . زیرا زیبایی در سادگیست.
- جایگاه دکمه ها را بدرستی انتخاب کنید.
- حتما بنر را در یک کادر مشخص با گرافیک زیبا طراحی کنید. و در آن از تصاویر متحرک به تعداد کم استفاده کنید.
- متن تبلیغ حتما باید در یک نگاه خوانده شود.
باید اندازه فونت عنوان و متن اصلی با هم متفاوت و متن چند سایز کوچکتر باشد. توجه کنید که کل متن باید چهار خط یا کمتر باشد.نباید از فونتهایی استفاده کنید که بسیار ریز هستند.
- حجم فایل تبلیغاتی باید کمتر باشد. یعنی از آنجایی که کاربران معمولا به سرعت در صفحه پیمایش میکنند، اگر حجم فایل سنگین باشد دیر بارگذاری میشود. در همین راستا بهترین حجم برای فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود. و کاربر را کلافه نکند.
اصولی که باید در طراحی بنر تبلیغاتی ثابت و گیف رعایت کرد:
۱ – در نوشته بنر از کلمات کلیدی وب سایتها و کسب و کارها استفاده شود.
۲ – از ۴ یا ۳ رنگ در طراحی بنر استفاده شود.
۳ – از ترکیب رنگهای گرم وسرد استفاده شود.
۴ – از تصاویر مختلف و مناسب برای منتقل کردن پیام در بنر استفاده شود.
۵ – حجم بنر باید خیلی کم در نظر گرفته شود.
۶ – مخاطبان بنر از قبل مشخص شود.
۷ – و…
برای طراحی بنر تبلیغاتی ثابت و گیف ارسال موارد زیر ضروری است :
- ارسال متن یا پیام مخاطب به صورت فایل ورد
- همچنین ارسال کد رنگ های سازمانی دلخواه شرکت یا موسسه
- ارسال تصاویر و لوگو و موارد مشابه که می خواهید روی بنر قرار بگیرند. (امکان برش یک بخش از تصویر از فایل تصویری دیگر و یا وب سایت ها وجود ندارد)
- در بنر های انیمیشنی (GIF) مدت زمان هر فریم (هر دور نمایش انیمیشن بنر از ابتدا تا به انتها به ثانیه) و سناریو توسط سفارش دهنده گفته شود.
- ابعاد مورد نیاز برای طراحی بنر (به جهت آنکه امروزه وب سایت ها به صورت ریسپانسیو طراحی می شوند، لذا ارسال ابعاد دقیق از سوی مشتری الزامی است)
- انتخاب فرمت فایل بنر
فرمت های فایل ارسالی برای بنر سایت :
پسوند یا فرمت فایل بنر که طراح برای کارفرما ارسال می کند. در زمان سفارش از طرف کاربر یا کارفرما نوع آن اعلام می شود. درابتدا بهتر است که فرمت فایل به درستی انتخاب شود زیرا امکان تغییر نوع فایل پس از سفارش وجود ندارد، انواع فرمت های قابل ارسال شامل این موارد می باشد:
- Gif
- Png
- Jpg
- Psd
- SVG
فرمت های دیگری به غیر موارد ذکر شده قابل ارائه نمی باشند. در صورتی که سفارش شما لایه باز نباشد (فرمت های GIF، PNG و JPG) می توانید سفارش فایل لایه باز را در مرحله اول اعلام کنید. در این حالت ۲۵ درصد جهت ارسال و آماده سازی فایل لایه باز به مجموع هزینه های شما اضافه خواهد شد واز فایل لایه باز یک طرح ارسال می شود.
با استفاده از بنر و طراحی بنر اصولی و بر اساس اصول طراحی گرافیک میتوانید بهترین بازخورد را در تبلیغات خود بگیرید. استک وب تلاش میکند تا با طراحی بنر و طراحی بنر تبلیغاتی با کیفیت و بر اساس اصول گرافیکی و تبلیغاتی، شما را در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی و رشد کسب و کارتان کمک کند.
برای ثبت سفارش و مشاهده هزینه های طراحی لطفا کلیک کنید…
سخن آخر پست بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن
هر وبمستری برای بازاریابی به بنر های تبلیغاتی نیاز دارد پس برای آشنایی اولیه پست بنرهای تبلیغاتی چیست؟ و تعرفه آن را با دقت بخوانید و در صورت تمایل برای سفارش تماس بگیرید.و همچنین اگر علاقمند به یادگیری نحوه طراحی بنر در نرم افزار فتوشاپ هستید می توانید در دوره آموزش کاربردی فتوشاپ شرکت کنید.
همچنین به کمک برخی از ابزارها و برنامه ها می توانید بدون یادگیری نرم افزار فتوشاپ بنرهای تبلیغاتی متنوع طراحی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.